Wednesday, October 5, 2016

PRESIDEN BUNGA CELOP MELUTUT DI KAKI ANWAR PULA SELEPAS MAHADEWATARAYA..





Bila manusia berubah akibat mengikut hawa nafsu .... sekarang semuanya telah terhidang.. Presiden Bunga Celop melutut kemas2 selepas Mursidol AM Bunga Celop Mahadewataraya buat aksi yang sama sebelum ni.

Dulu Muhyiddin bukan main lagi kata Anwar Ibrahim kuat tipu rakyat.., kuat menghasut rakyat untuk gugat keamanan negara.., dan Anwar Ibrahim hanya mahu hancurkan ketenteraman rakyat Malaysia. Itu belum kira lagi dengan kenyataan, bahawa Anwar adalah ‘talibarut Israel’ dan juga Anwar ‘ejen yahudi’..

Sekarang ni, boleh pulak Muhyiddin dan parti cap bunga berjumpa Anwar untuk memohon kerjasama politik ye.. Bukan setakat kerjasama sahaja yang Muhyiddin nak, tetapi juga mungkin perlindungan politik daripada serangan dan hentaman daripada UMNO dan juga PAS.

Anwar pula bukannya bodoh untuk terima bulat-bulat Muhyiddin masuk kedalam geng-geng pembangkang.. Anwar mensyaratkan agar Muhyiddin dan parti cap bunga memujuk PAS agar sertai Pakatan Harapan dan tinggalkan kerjasama dengan UMNO. Kalau tak boleh pujuk, maknanya tak ada can lah Muhyiddin nak bergandingan bahu dengan Anwar..

Apa yang kita boleh nampak disini ialah, Muhyiddin bakal dikambing hitamkan oleh Anwar untuk kepentingan politik Pakatan Harapan. Muhyiddin dan parti cap bunga juga bakal dijadikan ‘punching bag’ untuk Pakatan mengelak dari serangan UMNO dan juga PAS.

Malangnya bagi Muhyiddin, boleh dikatakan Anwar melihat parti cap bunga hanyalah sekadar macai terbaru untuk melakukan kerja-kerja kotor didalam kumpulan pembangkang. Sebelum ini kerja-kerja jijik tersebut dilakukan oleh geng-geng Mat Sabu dan juga Parti PAN. Kerjanya ialah memecahbelahkan orang melayu dan merosakkan perpaduan bangsa.

Satu perkara yang jelas disebalik pertemuan Muhyiddin dan Anwar ialah, penubuhan parti cap bunga sebenarnya bukanlah untuk memperjuangkan nasib bangsa melayu serta memartabatkan agama seperti yang didakwa. Sebaliknya parti berkenaan terbukti hanya berjuang demi kepentingan politik Muhyiddin dan Mahathir, serta kroninya sahaja.

Muhyiddin secara terang-terang bercita-cita mahu jadi Perdana Menteri, Anwar juga mempunyai matlamat yang sama sejak dia dipecat dari jawatan Timbalan Perdana Menteri dahulu. Persoalannya sekarang, siapa yang sanggup beralah jika ditakdirkan Allah SWT Pakatan menang di PRU nanti?

Itu belum lagi dikira dengan cita-cita DAP dan juga pembangkang yang lainnya. Pasti ada diantara mereka yang juga mengidamkan kerusi tertinggi negara jika kumpulan mereka menang pertaruhan.

Kalau diikutkan, DAP merupakan parti terkuat didalam Pakatan berbanding Keadilan dan lain-lainnya.. Apakah DAP mahu melepaskan peluang untuk wakil mereka menjadi Perdana Menteri? Ini yang patut difikirkan oleh Muhyiddin sebelum berkerjasama dengan Pakatan.. PAS sudah insaf mengenai hal ini.. Muhyiddin bila lagi? Nak tungguh terbarai semua baru nak insaf agaknya????

No comments:

Post a Comment