Friday, November 11, 2016

PPBM Berisiko Dibatal Pendaftaran Jika Terus Guna Nama 'Bersatu'



Parti Peribumi Bersatu Malaysia (PPBM) umpama REBAN AYAM USANG NAK ROBOH tapi berkompang satu dunia dengan gah ke langit. 

Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) telah diberi amaran bahawa pendaftarannya boleh dibatalkan jika parti itu terus menggunakan perkataan 'Bersatu' dalam mana-mana program dan aktivitinya.

Dalam surat bertarikh 8 November, Pendaftar Pertubuhan (RoS) memberi amaran kepada parti itu bahawa tindakan tegas termasuk pembatalan pendaftaran boleh diambil jika PPBM terus berbuat demikian.

Pendaftar Nawawi Mat dalam surat itu berkata, parti tersebut tidak dibenarkan menggunakan perkataan Bersatu dalam, antara lain, ceramah serta penerbitan poster dan 'bunting'nya.Nawawi berkata, parti itu bertanggungjawab untuk mengikut kehendak di bawah Akta Pertubuhan 1966 dan Peraturan-Peraturan Pertubuhan 1984.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zaid Hamidi sebelum ini berkata, RoS tidak membenarkan parti itu dikenali atau menggunakan singkatan 'Bersatu' kerana terdapat enam lagi organisasi dan parti politik lain yang berdaftar mempunyai perkataan Bersatu dalam nama mereka. 

Jika dibatalkan pendaftaran PPBM bermakna apa sudah jadi dengan segala kompang2 ahli2 mereka dan hala tuju selepas ini kita akan saksikan lah ... bermulalah episod kembali dgn muka tak malu dan jadilah seperti kera dan biawak2 sarkis.. 

Selamat Tinggal Mahathir dan Mukhriz serta Muhyidin .. Parti Bunga Tongkoiiii tinggal dlm bingkai gambar sajalah... keh keh keh.

No comments:

Post a Comment