Tuesday, February 27, 2018

Sampai Kesudah Mukhriz Melontar Tahi Ke Muka Sendiri!


Perkara yang perlu diakui oleh Mukhriz yang telah gagal dalam urus tadbir beliau semasa menjawat jawatan MB Ihsan. Jangan suka melontar bicara sedangkan sendiri bertahi dimuka. Tidak malu kah Mukhriz mahu mendabik dada diatas hasil usaha orang lain mengaku beliau yang rancangkan..

Pemberian Insentif air percuma 20 meter padu kepada rakyat kedah diperkenalkan kerajaan negeri semasa pembentangan Bajet Kedah 2018 pada 12 November 2017. Idea Mukhriz ka?

Peruntukan 200 ribu kotak BARAKAH untuk 200 ribu ketua isi rumah dilancarkan mulai 1 April 2016 dan masih disalurkan kepada rakyat selagi Kerajaan BN memerintah. Idea Mukhriz ka?

Hasil kerjasama Muafakat Kerajaan Negeri dan Persekutuan, permohonan naiktaraf KUIN kepada UNISHAMS telah diluluskan mulai Januari 2018. Usaha Mukhriz ka?

Pelancaran Tuisyen BARAKAH Kedah masuk tahun ke 2 sejak diperkenalkan pada Mei 2016. 1800 pelajar beroleh manfaat. Mukhriz ka yang buat?

Kenaikan elaun imam, bilal dan siak bermula Januari 2018, siapa yang usaha buat? Mukhriz ka?

Skim IMAN mulai September 2016, 75 orang mahasiswa Kedah dapat faedah, dan Sudah masuk tahun kedua dengan pertambahan peserta IMAN.
siapa punya idea? Mukhriz juga ka?

Dana warisan Pendidikan Anak Kedah, simpanan RM100 seorang di SSPNi dilancarkan 27 Febuari 2018, Mukhriz ka yang buat?

Pembiayaan tahunan RM 840 ribu untuk 84 buah pondok mulai April 2016, idea Mukhriz juga ka?

Biasiswa penuh untuk anak Kedah yang menuntut di UNISHAMS mulai semester September 2018 hasil cadangan siapa! Mukhriz juga ka?

Akademi Ahmad Basri yang ditubuhkan 17 Oktober 2016 adakah hasil daya usaha Mukhriz Jugak ka?

Program Genius yang dilaksanakan mulai sesi persekolahan Januari 2017 libatkan bantuan awal kelengkapan anak bersekolah apakah Mukhriz punya buah fikiran atau dia yang laksanakan? Setahu admin Mukhriz tak ambil pedulipun hal anak sekolah!

Ekspo Muafakat Kedah 2018 yang berlangsung mulai 24 Febuari sehingga 3 Mac dan sudah menarik 120 ribu pengunjung pada hari ke 4 dan terus mendapat sambutan dari pengunjung.
Kenapa Mukhriz begitu sibuk mahu mengatakan hasil idea beliau? Mukhriz perlu letak bukti rancang idea mahu buat Ekspo? Bukan hya tahu angkat diri saja!

Hasil negeri menyusut 20% memang idea dan hasil kepimpinan Mukhriz ( 2015). Mukhriz patut berasa malu kerana gagal urus tadbir negeri? Mahukah Mukhriz mengaku kegagalan beliau?

Kawasan balak negeri seluas 3 ribu ekar di Bukit enggang dengan MBI hanya dapat hasil 3 juta sahaja memang kerja Mukhriz.

Salah guna duit MBI RM18 juta untuk beli saham atas nama peribadi syarikat farmasi itu kerja Mukhriz. Mukhriz perlu jwb persoalan isu Balak yg dia dh buat sepanjang jadi MB Kedah!

Paksa anak syarikat bayar bil telefon anak isteri dan bayar elaun tukang lap kasut itu memang kerja Mukhriz.

Buat Ya Hanana na satu petang sahaja sedut duit anak syarikat kerajaan Negeri sampai RM1 juta itu kerja Mukhriz.

Bajet negeri defisit juga zaman Mukhriz antara 26 hingga 15%.

Belanja banyak hasil tiada juga di zaman Mukhriz.

Era loy dan bluuur untuk Kedah sudah berlalu dan rakyat Kedah perlukan pembangunan dan kemajuan realiti bukan sembang ceramah termasuk janji2 bulan bintang...

Alhamdulillah, 2 tahun Kedah di bawah pentadbiran YAB DS DiRaja Ahmad Bashah, 43 perkara dasar mudah dilaksana dan sudah dinikmati oleh rakyat jelata.

Kita minta tolong Mukhriz jangan merepek. Mukhriz tak perlu meroyan. Pak dia teringin nak jadi PM semula..dia pun dua kali lima..meroyan nak duduk di kerusi MB semula.

Cukuplah..Kedah serata rata tak perlu lagi Mukhriz yang selamanya bluur tak ketahuan hala.. Mukhriz sudah Gagal dan Mukhriz perlu cermin diri beliau sebelum mahu bersembang terlebih kelangit padahal diri sendiri pun bapak yg tanggung hidup beliau..

Legasi Mukhriz dan Mahathir sudah berakhir ke Kolam Takungan Tahi IWK!...

#MukhrizMeroyan

No comments:

Post a Comment