Thursday, December 29, 2016

Bapa Batu Api Lebih Gemar Menyalak Dari Berfikir ..




Mahathir semakin terdesak sehingga melempar fitnah menuduh YAB Dato Seri Najib Razak disetiap ceramah yang beliau hadiri. Selagi Hajat beliau tidak dipenuhi selagi itulah Mahathir berterusan seperti orang yang kehilangan kewarasan akal dan sampai bila kah Mahathir akan terus mencipta fitnah yang memakan diri.

Mahathir didalam satu ceramahnya di Taman Wira, Mergong, Alor Star mendesak Perdana Menteri YAB Dato Seri Najib Razak mengeluarkan saman malu kepada dirinya dan Pakatan jika benar tidak bersalah mencuri duit rakyat.

Mahathir juga turut menyatakan kesediaannya untuk menjawab di mahkamah berhubung tuduhannya kepada Najib dan juga sedia membuktikan segala yang ditohmahkannya terhadap Perdana Menteri itu selama ini.

Persoalannya sekarang, mengapa Mahathir mahu tunggu Najib menyaman beliau? Mengapa Mahathir tidak mengeluarkan segala bukti yang kononnya dia ada untuk menunjukkan Najib bersalah?

Semua ini menunjukkan Mahathir sememangnya mahu rakyat mengalihkan tumpuan kepada dirinya sahaja. Jika Perdana Menteri mengeluarkan saman kepadanya, maka Mahathir akan mendapat publisti yang sememangnya diperlukan untuk menaikkan anak lelakinya didalam politik.

Mahathir tahu, jika beliau masuk kedalam mahkamah untuk berdepan dengan saman malu dari Najib, bukan saja rakyat Malaysia yang memberikan fokus kepada beliau, tetapi masyarakat luar negara juga akan memerhati dengan penuh minat.

Selain itu, media-media dalam dan luar negara juga pastinya akan memberikan liputan secara besar-besaran kepada beliau dan juga pembangkang. Dan pada masa itulah Mahathir dan gerombolan Pakatan akan menghasut serta memburukkan negara pada dunia luar. Inilah tujuan sebenar Mahathir mencabar Perdana Menteri agar menyaman dirinya.

Jika Mahathir mengatakan Najib bersalah kerana tidak berani mengeluarkan saman terhadap beliau, maka Mahathir juga bersalah didalam banyak skandal didalam negara semasa 22 tahun pemerintahannya dahulu.

Hampir RM100 billion wang didakwa hilang dan diselewengkan semasa pemerintahan Mahathir, dilaporkan oleh seorang wartawan Australia bernama Barry Wain. Menariknya, Mahathir tidak pernah sekalipun menyaman wartawan dan juga penulis buku 'Malaysian Maverick' tersebut.

Rakyat tentunya masih ingat tentang skandal Forex yang kerugian sebanyak RM30 billion semasa awal tahun 90an.., Skandal Perwaja Steel yang kerugian RM10 billion, Skandal Bank Bumi yang dilaporkan sebanyak RM10 billion dan juga beberapa skandal lain membabitkan Petronas semasa zaman Mahathir memerintah.

Ini semua didedahkan tanpa ada sebarang saman pun dikeluarkan oleh Mahathir terhadap pihak yang mendedahkan segala skandal-skandal tersebut. Jika mengikut kenyataan Mahathir sekarang ini, sudah tentunya beliau bersalah kerana takut untuk menyaman pihak yang memfitnahnya.

Oleh yang demikian, Mahathir tahu bahawa seorang pemimpin besar negara tak akan melayan fitnah murahan dari binatang politik di tepi jalan. Sebab itulah dia berani mencabar Najib supaya mengambil tindakan kerana ianya mustahil untuk berlaku.

Sikap Mahathir kini tak ubah seperti anjing yang menyalak di dalam pagar sendiri sambil menjelirkan lidah pada orang yang lalu lalang. Dia tahu orang tak akan berani menyalak balik padanya kerana mereka-mereka itu bukan seekor anjing yang suka menyalak! Mahathir sudah sampai tarikh Luput!!!

#TeamMatiKatak

No comments:

Post a Comment