Friday, December 29, 2017

Betul Ke Nurul Izah Tidak Sudi Iktiraf Madey Kerana Masih Berdendam???

Image result for mahathir dan nurul izzah

Betul ker Nurul Izah masih tidak mahu iktiraf Mahathir kerana masih berdendam.... jika dilihat dalam pertemuan Nurul Izah dengan Mahathir pun seperti acuh tak acuh saja. Hanya mahu menyedapkan mata dikalangan pemimpin Pakatan Harapan?

PKR merupakan satu - satunya parti di dalam Pakatan yang sehingga kini belum memberikan kata putus tentang calon Perdana Menteri tampil menafikan khabar angin kononnya ia merancang menentang keputusan menamakan Mahathir

Perkara itu dinyatakan Naib Presidennya, Nurul Izzah Anwar, sebagaimana yang dipetik dari laporan yang disiarkan melalui laman portal The Malaysian Insight baru - baru ini.

Nurul Izzah mendakwa partinya bukan sengaja menangguhkan persetujuan untuk menjadikan Tun Mahathir sebagai calon Perdana Menteri, sebaliknya keutamaan pembangkang pada ketika ini adalah menang dalam Pilihan Raya Umum ke-14 terlebih dahulu.

Berkenaan isu calon perdana menteri, menurut Ahli Parlimen Lembah Pantai itu, perkara tersebut masih dibincang secara tertutup oleh pemimpin-pemimpin empat parti gabungan pembangkang itu.
“Setakat yang saya tahu, kami masih tak sahkan apa-apa cadangan (calon perdana menteri) sudah dibuat,”

Sebelum ini nama Mahathir, yang juga Pengerusi PH dan Wan Azizah Wan Ismail dilaporkan sebagai calon Perdana Menteri PH dan Timbalan Perdana Menteri PH diatas gabungan pembangkang itu selepas ia mengadakan permukiman di Putrajaya baru-baru ini.

“Fokus penting sekarang adalah menang pilihan raya…tiada keperluan untuk mengutamakan penamaan (calon) perdana menteri. Barisan Nasional menyerang kami dalam isu ini, mahu (nama) calon diumumkan.

“Tetapi fokus kita adalah memuktamadkan (pembahagian) kerusi bagi memastikan kita (boleh) merampas kuasa untuk mewakili rakyat dan melaksanakan perubahan,” ujar Izzah.

Sementara itu Izzah juga memaklumkan PH pada masa kini sedang memuktamadkan senarai pembahagian kerusi bagi PKR-DAP-Amanah dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

No comments:

Post a Comment