Monday, August 22, 2016

Parti Dedak Mahathir Tiada Sambutan, Mahathir Sembang Saja Lebih!!




Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dalam satu kenyataannya, mendakwa bahawa parti baharu yang belum sah ditubuhkan itu telah mendapat permintaan yang tinggi dari orang ramai. (baru bangun tido agaknya la.. xpun madey tgh melancap kot..)

Menurut Mahathir, walaupun Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) belum mendapat kelulusan daripada Pendaftar Pertubuhan (RoS), permintaan dari orang ramai untuk menyertai parti tersebut memang di luar jangkaan. (kasi lulus dulu baru sembang ke langit)

Fuhh… Dasyat juga Mahathir ni… Baru tubuhkan sebuah parti baru, berduyun-duyun umat manusia di negara ini mahu menyertai parti tersebut…. Betul-betul bagi cabaran hebat kepada UMNO/Barisan Nasional ni. (UMNO semakin kuat sejak madey dah bwk keluar tengin2 tu semua)

Tapi nak tanya jugalah… Betul ke ramai orang yang mahu menyertai parti dedak Mahathir ni?? Bukan apa, parti serpihan Mat Sabu pun cakap macam Mahathir juga… Kata parti dorang mendapat permintaan tinggi dari orang ramai… Orang ramai tak sabar-sabar nak sertai parti bagai.

Tapi itulah, tu semua sembang saja…. Korang tengok sendirilah parti Mat Sabu tu macam mana… Parti Mat Sabu sampai ke hari ini, mana dapat sokongan… Pemimpin dan ahli parti Mat Sabu ni, jenuh nak cari sokongan untuk kuatkan parti.

Dalam ahli dan pemimpin parti Mat Sabu ni duk sibuk cari sokongan kuat…. Ramai ahli yang menyertai parti tersebut mula tersedar, bahawa mereka silap menyertai parti terbabit dan memutuskan untuk keluar dari parti itu…. Benda ni bukan berlaku kepada seorang dua ahli, tetapi ramai.

Jadi, apa yang Andy dapat katakan… Parti dedak Mahathir dan parti Mat Sabu ni tak ada bezanya…. Dua-dua parti ni sembang memang ‘lebat’… Padahal habuk apa pun tak ada!!

Korang tak payah percayalah parti Mahathir ni dapat banyak permintaan dari orang ramai…. Ni semua taktik Mahathir untuk tarik orang ramai, bagi menyertai parti yang tidak mempunyai tujuan dan ditubuhkan semata-mata untuk kepentingan Mahathir serta kroninya sahaja.

No comments:

Post a Comment