Sunday, October 1, 2017

Mahathir Rasuah Kit Siang RM1 Bilion Untuk Jadi Pengerusi Pakatan?



Mahathir Kutty menyogok Lim Kit Siang Apek DAP Racist Cauvinist Komunis RM1 bilion supaya dia boleh menjadi Pengerusi Pakatan Harapan. Sebahagian daripada perjanjian. Malah hari ini Lim Kit Siang menganggap Mahathir Kutty sebagai individu yang akan menyelamatkan Malaysia dan dia mengatakan bahawa dia tidak pernah mempunyai dendam peribadi terhadap Mahathir Kutty tetapi hanya tidak bersetuju dengannya mengenai hal-hal dasar dan pengurusan negara.


Sejauh manakah maruah Lim Kit Siang untuk menidakkan perbuatan hina Mahathir Kutty... adakah Lim Kit Siang tidak akan ‘mendedahkan apa-apa’ berhubung skandal forex Bank Negara dan Mukhriz Boboi akan diberikan kerusi parlimen yang selamat untuk bertanding dalam pilihan raya umum akan datang. RM750 juta telah dibayar setakat ini dan apabila kerusi Mukhriz Boboi disahkan maka bakinya akan dibayar.

Tindakan Lim Kit Siang semenjak awal tahun ini telah membingungkan ramai orang, terutamanya kepimpinan DAP. Kit Siang nampaknya telah menghangatkan Mahathir Kutty dan Lim Kit Siang tidak lagi menganggap Mahathir Kutty sebagai bapa perkauman, ‘Bapak’ segala rasuah, orang yang membunuh demokrasi, orang yang memusnahkan badan kehakiman, penjenayah yang mesti dimasukkan ke dalam penjara sepanjang hayatnya apabila Pakatan Harapan berkuasa, dan sebagainya menggelarkan Mahathir ‘Syaitan’ kepada sekarang menggelarkannya ‘Anak Tuhan’.



Ketika penubuhan pasukan petugas khas telah diumumkan ramai menjangkakan Lim Kit Siang akan menjadi saksi utama terhadap Mahathir Kutty dan sangat terkejut apabila Lim Kit Siang tiba-tiba melakukan pusingan U

Ada yang hanya berpandangan ini sebagai membiarkan Lim Kit Siang untuk memberi jawapan di akhirnya. Ada yang mengatakan Lim Kit Siang mengamalkan doktrin “musuh kepada musuh saya adalah kawan saya” – dan sejak Mahathir Kutty menjadi musuh Perdana Menteri Najib Tun Razak maka dia menjadi kawan kepada DAP. Kemudian orang seperti Superman Hew Kuan Yew berkata ini hanyalah strategi Lim Kit Siang menggunakan orang Melayu untuk ‘skrew’ orang Melayu.



Sebenarnya ia lebih daripada itu. Mahathir Kutty telah membeli Lim Kit Siang dengan harga RM1 bilion dan itulah sebabnya orang cina tua itu telah berubah menjadi ‘anjing tua Mamak yang jinak’. Jadi benar apa yang mereka katakan pada tahun 1976 selepas itu, yang mana Lim Kit Siang boleh dibeli tetapi ia perlu pakai banyak wang. Mereka yang mengingati skandal Exxon pada pertengahan 1970-an yang melibatkan carigali minyak di Laut China Selatan akan tahu apa yang dimaksudkan. Malah, Lim Kit Siang hampir dipenjara kerana isu tersebut dan ketika dia melakukan U-turn ramai orang tidak memahami sebabnya.


Bagaimanapun, beberapa hari yang lalu seorang kawan menghubungi saya untuk pergi ke London bagi mengaturkan seseorang untuk berjumpa dengan saya. Rakan saya tidak akan memberikan butiran lebih lanjut tetapi hanya mengatakan bahawa ‘seseorang’ dari ‘dalaman’ DAP dan dia mempunyai maklumat yang sangat penting untuk didedahkan.

Kami berjumpa dan penyampai maklumat ini memberitahu saya bahawa Mahathir Kutty telah menyogok Lim Kit Siang dan jumlahnya adalah RM1 bilion yang akan dibayar dalam empat peringkat. RM750 juta telah pun dibayar dan peringkat akhir sebanyak RM250 juta akan dibayar apabila perjanjian itu selesai sepenuhnya. Wang itu, menurut sumber rapat, telah dibayar di Hong Kong dan Singapura. Sumber - Malaysia Today

No comments:

Post a Comment