Wednesday, September 27, 2017

Lembu PKR Sudah Terlupa Kah Dendam Mereka Terhadap Mahathir?

Image result for reformasi anwar terhadap mahathir dulu

Pejuang Reformasin PKR sudah terlupa kah apa yang Mahathir pernah buat pada ketua Lembu mereka.. segala penghinaan dan yang dikata kejam dan memalukan itu sudah lembu2 pkr lupa..
Dibawah tertera antara yang Mahathir dah kata pada ketua lembu umum PKR .. adakah lembu2 PKR yang sememangnya bencikan Mahathir sejak dulu sudah lupa dengan kisah2 Reformasi mereka.. perjuangan membela ketua mereka.. ni antara berita2 yang telah mengatakan mahathir menghina Ketua lembu PKR..

ARKIB : 02/05/2013
http://ww1.utusan.com.my/utusan/Pilihan_Raya/20130502/px_39/Anwar-penipu-besar---Dr-Mahathir#ixzz4ttoQswvP 

Anwar penipu besar - Dr. Mahathir kata lah dulu.. sekarang dengan Mahathir sekali jadi penipu besar dan juga penyangak kepada DAP.


Dr. Mahathir Mohamad dan Dr. Siti Hasmah Mohamad Ali melihat Datuk Zulkifli Noordin (kiri) ketika diperkenalkan sebagai calon BN Parlimen Shah Alam pada Program Amanat Negarawan di Seksyen 6, Shah Alam, malam tadi. Turut hadir calon BN DUN Batu Tiga, Ahmad Nawawi M. Zin (tiga dari kanan). - BERNAMA

SHAH ALAM 1 Mei 2013 - Tun Dr. Mahathir Mohamad yang bertanggungjawab menerima kemasukan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam UMNO sehingga membolehkan pemimpin parti pembangkang itu mendaki ke jawatan Timbalan Perdana Menteri menyifatkannya sebagai seorang penipu besar.

Bekas Perdana Menteri berkata, orang seperti Anwar ternyata mementingkan cita-citanya untuk menjadi Perdana Menteri sehingga sanggup memburuk-burukkan parti yang pernah mengangkatnya sehingga menjadi pemimpin nombor dua dalam parti dan negara.

''Dia penipu besar kerana berjaya tipu saya. Saya tidak mudah ditipu tetapi Anwar adalah manusia yang pandai. Kata hendak masuk UMNO, saya tengok dia warak, boleh jadi imam dan baca khutbah dan ada janggut sedikit.

''Saya hairan dia cukup warak nampak mirip keIslaman tentu pilih Pas bukan UMNO tetapi minta masuk UMNO, eloklah bagi imej baik kepada parti," katanya ketika berceramah dalam program Amanat Negarawan Tun Dr. Mahathir Bersama Rakyat Shah Alam di Seksyen 6 di sini malam ini.

Yang turut hadir isteri Dr. Mahathir, Tun Dr. Siti Hasmah Mohd. Ali; calon BN Parlimen Shah Alam, Datuk Zulkifli Noordin; calon BN Dewan Undangan Negeri (DUN) Batu Tiga, Datuk Ahmad Nawawi M. Zin dan calon BN DUN Kota Anggerik, Mohd. Yusof Din serta para pemimpin parti komponen.

Dr. Mahathir berkata, selepas menyertai UMNO, Anwar terus menunjukkan gerakannya untuk menduduki hirarki lebih tinggi dalam parti apabila mengambil keputusan bertanding merebut jawatan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO melawan Datuk Suhaimi Kamaruddin.

''Anwar menang cukuplah, tetapi dia sekali lagi hendak bertanding jadi Naib Presiden, saya kata Ketua Pemuda pun sudah setaraf dengan Naib Presiden tetapi tidak dia hendak Naib Presiden tulen dan dia menang.

''Lepas itu mahu jadi Timbalan Presiden sedangkan Tun Ghafar Baba masih ada tetapi dia hendak lawan juga. Ghafar masa itu popular tetapi apabila Anwar bertanding hampir semua bahagian tidak beri pencalonan dan akhirnya dia tarik, maka Anwar menjadi Timbalan Presiden," katanya.

Dr. Mahathir yang menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun mengakui pada mulanya memang beliau hendak meletakkan jawatan bagi memberi laluan kepada Anwar tetapi membatalkan hasrat tersebut apabila mengetahui tentang masalah moral pemimpin tersebut.

''Pada 1998 saya sudah hendak meletak jawatan tetapi nasib baik. Saya beritahu kawan-kawan orang macam ini tidak boleh jadi Perdana Menteri. Kalau jadi Perdana Menteri ada bilik seorang, kadang-kadang ada orang masuk, ada orang muda, wanita dan yang lelaki comel juga masuk," katanya.

Katanya, beliau juga sudah ada pengalaman disingkir daripada parti pada zaman Tunku Abdul Rahman Putra tetapi masih terus setia dengan parti.

''Anwar konon setia hendak masuk UMNO tetapi sebenarnya penipu besar, dia tubuh parti Keadilan. Ini orang tidak ada kesetiaan, apabila disingkir, lawan balik orang yang berikan dia tempat. Ramai ahli UMNO disingkir tidak khianat kepada UMNO, mereka terus sokong," katanya.

Dr. Mahathir turut mengkritik pendirian Anwar yang mempertahankan keselamatan Israel kerana dengan berbuat demikian bermakna pemimpin pembangkang itu menyokong tindakan rejim Zionis membunuh umat Islam Palestin.

Lembu2 PKR sudah lupa kerana mereka juga tergolong didalam kemunafikan dan rela di perlembukan oleh mahathir yang telah berjaya membodohkan anwar serta menjatuhkan maruah anwar.. sendiri fikir lah wahai lembu2 pkr semua..

 http://ww1.utusan.com.my/utusan/Pilihan_Raya/20130502/px_39/Anwar-penipu-besar---Dr-Mahathir#ixzz4ttoQswvP 

No comments:

Post a Comment