Friday, March 10, 2017

Lembu Siber Boboi Sudah Terdesak Kah Nak Pertahankan Kemungkaran Boboi!!!

Image may contain: 2 people, close-up
Adakah rakyat kedah terutamanya anak2 muda masih terpengaruh lagi dengan janji dan sembang palsu DS Mukhriz Boboi yabg tenyata bijak berjanji dan menggunakan peluang dari aura berkarat bapanya Tun Mahathir bapak segala penyamun. Selama 3 tahun memegang jawatan MB Kedah apa saja yang telah DS Mukhriz Boboi dah buat di negeri Kedah.. Janji .. Janji.. sajalah.. Sampai Kiamat pun belum tentu janji2 yang di janji tu di tunaikan...

Sekarang DS Mukhriz Boboi mengarahkan askar2 lembu siber beliau menyerang kepimpinan DS Diraja Ahmad Bashah yg ternyata banyak merubah ekonomi negeri kedah dan membantu rakyat kedah disepanjang satu tahun memegang jawatan sebagai MB Kedah. Pelbagai bentuk rekaan fitnah melampau dilontarkan.. ternyatalah pihak boboi semakin sakit teruk akal berfikir secara normal.


Ramai rakyat Kedah yg tak tau kisah sebenar kenapa Litar 1Kedah ini menjadi lambat. Malah ramai yang terpercaya setelah terpedaya dgn fitnah drp puak2 pemakan dedak bulanan Mukhris menyalahkan PM DS Najib yg sengaja tak bagi peruntukan akibat duit Malaysia dah habis nak bangkrap. Anehnya ramai yg hadam fitnah ni bulat2 tanpa sedikit pun rasa utk mencari info yg sebenar.

Litar 1Kedah ini merupakan salah satu drp 7 permintaan yg dibuat oleh anak muda Kedah ketika DS Najib turun ke program 20k Anak Muda Kedah Bersama PM di Stadium Sultan Abdul Halim,Suka Menanti pada tahun sebelum PRU13 lepas. DS Najib ketika berucap merasmikan program tersebut telah menyatakan persetujuan terhadap permintaan untuk pembinaan Litar 1Kedah dan beberapa permohonan yg lain. Atas sebab itu Litar 1Kedah menjadi salah satu janji dalam manifesto BN Kedah pada PRU13 yg lepas.


Ketika itu DS Najib dimaklumkan yg Litar tersebut sekadar litar untuk kegunaan anak2 muda Kedah yg minat dalam sukan permotoran dan bagi me mengelakkan mereka drp terlibat dalam aktiviti lumba haram di jalanan. Jadi Litar tersebut adalah Litar Rakyat utk rakyat Kedah bukannya litar bertaraf antarabangsa seperti di Sepang. Sebab itu DS Najib meluluskan permohonan drp anak muda Kedah yg disampaikan oleh Presiden MBN Kedah ketika itu Ku Iskandar.

Malangnya..selepas BN berjaya menang dan Mukhris diangkat jadi MB (atas permintaan bapaknya sendiri), tiba2 Mukhris ubah perancangan untuk Litar 1Kedah itu. Drp asalnya sebuah litar rakyat utk kegunaan anak muda Kedah telah bertukar menjadi litar antarabangsa seperti di Sepang. Malah Mukhris sudah pun pandai2 pi bagi kat syarikat yg dijaga oleh abgnya secara direct nego utk projek Litar 1Kedah itu. Kos yg dipohon oleh Mukhris kepada Kerajaan Persekutuan utk bina Litar 1Kedah itu adalah RM8O juta. Satu jumlah yg sangat besar. Lebih teruk lagi adalah kos utk penyelenggaran litar tersebut adalah sebanyak RM22 juta setiap tahun yg sudah pasti akan ditanggung oleh Kerajaan Negeri. Jadi..dari tahun 2013 hingga 2016 Mukhris dok main tarik tali dengan projek Litar 1Kedah ini. Inilah yg menjadi PUNCA sebenar kenapa pembinaan Litar 1Kedah ini tertangguh lama! Mintak nak buat Rumah Mesra Rakyat pastu bila dah setuju terus tukaq nak buat rumah banglo mahligai..pastu kontraktor bina rumah bagi kat abg sendiri. Nampakkkkkk???


Allah Maha Besar!!! Apabila Mukhris letak jawatan (bukan kena buang) drp jawatan MB setelah semua ADUN2 BN,EXCO2,Ketua2 Bahagian UMNO dalam Kedah hilang kepercayan kepada kepimpinan Mukhris dalam mengemudi negeri Kedah dan UMNO Kedah..dan digantikan dengan DS Diraja Ahmad Bashah..byk perkara yg gagal diselesai oleh Mukhris berjaya diselesaikan oleh DS Diraja Ahmad Bashah. Contohnya..seperti Litar 1Kedah inilah. Akhirnya Litar 1Kedah menjadi kenyataan apabila Kerajan Persekutuan meluluskan RM30 juta bagi pembinaan Litar 1Kedah ini di Sungai Petani. Perkara ini diumum sendiri oleh DS Najib malah DS Najib sendiri diminta datang merasmikan majlis pecah tanah oleh DS Diraja Ahmad Bashah yg dijangka akan dibuat tidak lama lagi.

Inilah yg membuatkan Mukhris dan pemakan2 dedaknya meraung marah dan kecewa kerana tidak menyangka yg DS Diraja Ahmad Bashah yg sebelum ini mereka hina sebagai Mat Lena berkelulusan SRP mampu menyelesaikan isu Litar 1Kedah untuk anak muda Kedah ini dalam masa tak sampai setahun menjadi MB Kedah. Sebab itu pada mulanya penjilat Mukhris Mie Daim dalam satu ceramah parti Bunga berkata pengumuman bina Litar 1Kedah itu sebagai bohong. Lepas kata bohong pemakan2 dedak Mukhris kata sebenarnya Mukhris yg buat semua itu dan peruntukan rm30 juta tu pun hasil duit pampasan tanah oleh syarikat St Regis yg mai bina hotel di Langkawi.

Nampak dak betapa tertekannya Mukhris dan pemakan2 dedaknya dlm isu Litar 1Kedah ini. Mula depa kata bohong pastu depa mengaku semua tu depa yg buat. Hakikat yg HARUS rakyat Kedah tahu..selama 3 tahun Mukhris jadi MB..tak pernah sekali blueprint litar,proses pengambilan tanah dibentangkan kepada rakyat. Kini bila Litar 1Kedah sudah hampir pasti jadi kenyataan baru nak mengaku kata dia dah buat. Kalau betul Mukhris dah buat semua ini..dlm masa 3 tahun jadi MB sudah tentu Litar 1Kedah itu sudah siap atau hampir siap pembinaannya. Akhirnya Mat Lena yg berkelulusan SRP la yg berjaya sekolahkan Mukhris anak mantan PM paling berkuasa selama 22 tahun tentang bagaimana mahu menjadi seorang pentadbir yg mampu selesaikan masalah rakyat. Nampakkkk???

Apa yg pasti..DS Diraja Ahmad Bashah bukan saja akan diingati sebagai orang yg berjaya merealisasikan pembinaan Litar 1Kedah untuk anak muda Kedah tapi DS Diraja Ahmad Bashah juga akan diingati sebagai hero yg berjaya menyelamatkan RM50 juta wang rakyat drp masuk ke kocek konsyaitan kroni pihak tertentu..malah DS Diraja Ahmad Bashah juga berjaya menyelamatkan RM22 juta setahun wang rakyat Kedah drp dibazirkan oleh org yang tak pernah mengenal erti kesusasahan rakyat marhaen seperti kita semua. Tabik spring buat Tok Bashah! Salute selamanya dan 2 ibu jari ke atas kepada Hero Rakyat Kedah yg sebenar!!!

"BILA BASHAH MEMERINTAH BOBOI MULA MELATAH"

Pena : Ketua Penerangan A.P.I

#Litar1Kedah
#BashahMemerintah
#BoboiMelatah
#HeroRakyatKedah

No comments:

Post a Comment