Wednesday, March 8, 2017

MADU BUNGA YANG HILANG MANISNYA..

Hasil carian imej untuk mukhriz yg terpana

1. Sempat meneliti beberapa siri ceramah Parti Bunga di Kedah..Selain rombongan penceramah yang datang dengan 4 atau 5 buah kereta..pendengar lain ialah anak muda sekolah yang tunggang basikal tengah malam dan beberapa kerat yg entah diupah dari mana.

2. Melihat ucapan dari orang yang dikatakan tokoh dari Bunga sekalipun apa yang dilontarkan seperti budak budak yang tidak puas hati kerana bola atau mainannya baru saja hilang.

3. Kerana tak banyak kejayaan..bukti pembangunan yang dilaksanakan di era Timbalan Presiden Bunga menjadi MB Kedah dulu maka tak dapatlah nak dijadikan testimoni kepada khalayak sebagai bahan bukti.

4. Lantas isu yang dikupas berpusing pusing seperti isu kos sara hidup, GST dan sebagainya.

5. Padahal khalayak yang datang sudah sarat pemahaman mereka dengan semu isu terlibat. Mereka hakikatnya datang untuk mendengar apa solusi jika parti bunga ada untuk atasi situaso sekarang.
Adakah penyelesaian yang lebih baik?. Apa tawaran dan dasar yang hendak diperkenalkan jika Bunga mentadbir Kedah?

6. Malang isu isu itu tidak dirungkai. Puncanya jelas.Aktivis Bunga di Kedah adalah kelompok aktivis yang sebenarnya sudah hilang aura dan bisa. Kawan rakan lebih mengenali mereka sebagai golongan yang dulunya semasa dalam UMNO adalah trouble maker.Kaki songlap dan makan keliling serata rata.

7. Syukur..kini mehnah dan sampah sarap itu sedang menghuni sarang dan tong taik Bunga.

8.Mereka sedang menjadi anai anai..oportunis dan mereputkan Bunga dari dalam. Makanya kerja BN menjadi bertambah ringan

8. Dan bunga bunga ini ibarat bunga plastik. Kembang mereka bukan genuine..Sampai masa bila kaler bunga plastik tadi pudar serta tidak menyerikan lagi rumah ianya akan dikutip lalu dibuang di tong kitar semula.

9. Nyatalah kehadiran bunga tak lebih dari ibarat lalat hijau yang sedang cuba mencubit makanan atas meja..Halau dan gunakan alat pengibas lalat maka beredarlah ia..

Boboi FC.

No comments:

Post a Comment