Tuesday, March 14, 2017

Parti Bunga Gempaq Keling Riuh Sekampung..


1. Bukan rahsia lagi pergolakan sedang panas berlaku di 6 Bahagian parti Bunga di Kedah.

2. Asasnya kerana kelompok yang menyebelahi Mukhriz dan kelompok Muhyiddin. Keduanya kerana persaingan kunun mahu menjadi calon.

3. Padahal agihan kerusi antara Bunga dan parti pembangkang lain di Kedah masih belum dimuktmadkan.

6. Dari analisis yang dibuat paling banyak kerusi DUN yang kemungkinan diserahkan pada Bunga hanyalah 5 dan kerusi Parlimen pula 3.

7. Hairan jika pun menang 5 kerusi DUN dan diandaikan pakatan pembangkang menang di Kedah adakah jawatan MB akan diserahkan pada parti yang kuasai kerusi yang sedikit.

8. Lantaran itulah Bunga tidak lebih dari sekadar sebuah parti yang hanya wujud tak lebih untuk menjadi talian hayat orang tertentu.

9. Bila disoal aktivis partinya mereka sendiri keliru dan tidak jelas halatuju..sebahagian kecil yang lain pulak hanya ikut ikutan kerana diberi sedikit imbuhan.

9. Ramai pula yang kini sudah punyai pemikiran kedua untuk kembali pada UMNO namun agak malu malu berbuat demikian.

10. Hakikatnya UMNO beruntung.Dengan adanya parti Bunga telah membuka laluan pada golongan oportunis, kaki kacau, kaki gaduh, kakai pau dan kaki sabotaj yang selama ini bersarang dalam UMNO dan kini gerombolan paku pakis ini berpaut pada Bunga.

11. Menjadi anai anai yang sedang merobek dari dalam.mengambil sisa nikmat apa yang ada sambil setiap hari menggali lubang yang akhirnya membawa runtuh pada rumah parti Bunga.

12. Dengan lafaz syukur UMNO meraikannya kerana pembersihan parti secara semulajadi telah berlangsung dengan harmoni.

Salam takziah Parti Bunga..

No comments:

Post a Comment