Sunday, March 5, 2017

Lembu Siber Mukhriz Tahu Ker Tidak....?


Yang kemuka soalan dari depa taraf macai tak cukup makan..maka padanlah level kuli sebelah sini yang jawab. Ni soalan balas pada BOboi yang kunun beramanah, berintegriti dan adil.

1. Dikatakan sepanjang menjadi MB, wang gaji tak pernah diambil dan semua didermakan 12 buah pondok di Kedah. Walhal semakan dengan pejabat pondok tiada sesen pun didermakan Mukhriz sepanjang jadi MB. Soalannya kenapaa perlu berbohong?.

Soalan No.2. Benar atau tidak Mukhriz mengarahkan MBI sekadar membayar premium RM1 ribu sehektar bagi konsesi balak seluas 3 ribu hektar yang diterima MBI?

3. Kenapa premium begitu rendah dibayar?

4. Benar atau tidak konsesi berkenaan kemudiannya dijual antara 7-9 ribu ringgit sehektar dan hasil berkenaan tidak dimasukkan dalam. Akaun MBI?.

5. Kemana wang itu lesap?.    

6. Benar atau tidak Mukhriz menjual tanah state 100 hektar di Kulim pada seorang taukeh Cina tempatan tanpa perlu membayar premium?.

7. Kenapa urusniaga jualan tanah kerajaan pada tokeh yg sama di tanah sebelah Hotel Samila turut tidak dikenakan bayaran premium seperti syarat asalnya?.          

8. Apakah ada transaksi under table yang dilakukan Mukhriz ?.Sehingga kerajaan negeri hilang hasil dan pendapatan.                  

Cukup 8 soalan mudah dahulu.

Catatan Boboi Fc

No comments:

Post a Comment