Saturday, March 4, 2017

Litar Lumba Rakyat : Igauan Buruk Buat Boboi


1. Makin dekat hari pecah tanah dan kerja pembimaan Litar Lumba Rakyat di SP jiwa Boboi kian resah.

2. Apa tidaknya sepanjang 2013 hinggalah awal 2016 Boboi bermain tarik tali dengan helahnya supaya projek tersebut sepertimana biasa amalan bapanya diserah secara direct nego pada abangnya. Rm80 juta nilai
nya wang rakyat harus difaraid.

3. Kemudian biaya selenggara tahunan RM22 juta akan dipaksakan Kerajaan Negeri membiayainya dengan hanya satu event antarabangsa sekali setahun.Kunun atas nama prestij dan recognization dunia.

4. Tiba tiba dengan penuh berhemah Ahmad Bashah memuktamadkan agar cukuplah  sebuah litar simple dengan sasaran menyelesai isu mat rempit. Selain pelbagai acara berataraf nasional dan serantau dianjur.

5. Dengan perbadanan Stadium menerusi entiti pengurusan muka baru diberi peluang menjana pendapatan dan selaku penganjur acara. Projek pembinaan pula diselia oleh JKR yang sudah tersohor kemampuannya dan bukan diserah pada konsetan yang selama.ini membuat untung atas angin.

6. Maka melopong dan meraunglah syaitan syaitan penghasut kerana seama 3 tahun Mukhriz hanya gah menjanjikan Litar Lumba dalam ucapan Bajet 2014, 2015 dan 2016 dengan harapan palsunya mengaburi impian anak muda.

7. Walhal kebenaran merancang, proses pengambilan tanah, blueprint perancangan, agenda tindakan berkenaan Litar Lumba berkenaan tidak pernah pun dibentangkan.

8. Kini bila semuanya sudah tersedia..Persiapan diatur untuk melaksana..Mukhriz dan jenteranya seperti polong dirasuk dan bergentayangan mempertikai itu dan ini.

9. Mereka mendoakan agar ianya tidak menjadi realiti namun seperti pesan seorang Pegawai Tinggi KCS yang terlibat dengan perancangan projek Litar sedari awal..." Biarlah depa meratib sampai letih. Sasaran kita..pecah tanah.
Bina kemudian layoq tang muka depa".
Salam Litar Lumba..

Coretan Boboi FC..

No comments:

Post a Comment